یزدفردا: کتاب «هوش مصنوعی برای امور مالی» نوشتهٔ ادوارد پی. کی. تسانگ و ترجمهٔ رضا نجفی توسط انتشارات نور علم منتشر شد.

به گزارش یزدفردا: انتشارات نور علم کتاب «هوش مصنوعی برای امور مالی» نوشتهٔ ادوارد پی. کی. تسانگ و ترجمهٔ رضا نجفی را منتشر کرد. این کتاب در ۱۱۲ صفحه مطالب و نکات جالبی را درخصوص کاربرد هوش مصنوعی در امور مالی مطرح می‌کند.

هوش مصنوعی (AI) به‌طور فزاینده‌ای به ابزاری حیاتی برای بشر تبدیل شده و اهمیت آن در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و امور مالی گسترش یافته‌است. در دنیای پرشتاب امروزی، هوش مصنوعی در نحوه عملکرد ما، انقلابی ایجاد کرده است و به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا عملیات خود را ساده، و تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند و بهره‌وری را افزایش دهند. کتاب «هوش مصنوعی برای امور مالی» بیان می‌کند که تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر اقتصاد بسیار زیاد است، زیرا نوآوری را تقویت می‌کند و باعث رشد مشاغل می‌شود. هوش مصنوعی با خودکارسازی کارهای روزمره، سرمایه انسانی را برای تمرکز بر تلاش‌های خلاقانه‌تر و استراتژیک‌تر آزاد می‌کند که به افزایش کارآیی و رشد اقتصادی منجر می‌شود.

این کتاب توضیح می‌دهد که در حوزه مالی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارزیابی ریسک و تشخیص ناهنجاری‌ها را تا حد زیادی بهبود بخشیده و زیان‌های مالی احتمالی و فعالیت‌های متقلبانه را کاهش داده‌اند. هوش مصنوعی با توانایی تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها در عرض چند ثانیه، مؤسسات مالی را قادر می‌سازد تا تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه اتخاذ و تجربیات شخصی‌سازی شده برای مشتریان خود فراهم کنند. همان‌طور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، تأثیر مثبت آن بر اقتصاد و امور مالی غیرقابل انکار است و آن را به ابزاری ضروری برای شکل دادن به آینده تبدیل می‌کند.

کتاب پیش رو با عنوان «هوش مصنوعی برای امور مالی» توسط ادوارد پی کی تسانگ، در سال ۲۰۲۳ به رشته تحریر درآمده و مطالب و نکات جالبی را درخصوص کاربرد هوش مصنوعی در امور مالی مطرح می‌کند.

در خصوص اهمیت این کتاب فعالان مالی بسیاری اظهار نظر کردند. ریچارد اولسن، بنیانگذار و مدیر عامل لیکه و از بنیانگذاران اواندا و پیشگام در امور مالی با فرکانس بالا و فین تک در مورد کتاب «هوش مصنوعی برای امور مالی» گفته: «هوش مصنوعی برای امور مالی، یک آغازگر عالی برای کارشناسان و تازه واردهایی است که به دنبال کشف پتانسیل هوش مصنوعی هستند. این کتاب، تفکر عمیق را با دیدی گسترده از کل میدان ترکیب می‌کند. متن ایده‌آل برای الهام گرفتن و به‌کاربردن هوش مصنوعی. یک تشکر بزرگ از ادوارد تسانگ، پیشگام هوش مصنوعی و مالی کمّی، برای اینکه مفاهیم و استفاده از هوش مصنوعی را به‌راحتی برای دانشگاهیان و متخصصان در دسترس قرار می‌دهد.»

خواندن این کتاب به همهٔ پژوهشگران و دانشجویانی پیشنهاد می‌شود که به امور مالی و تحولات پیچیده در این خصوص علاقه‌مند هستند.

کتاب «هوش مصنوعی برای امور مالی» در ۱۱۲ صفحه در چاپ اول خود به قیمت ۱۳۰ هزار تومان توسط انتشارات نور علم منتشر شده‌است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا